Retargeting i remarketing

Targetowanie to „uderzanie” ze swoim marketingiem do odpowiedniej grupy klientów. Poprawne zdefiniowanie swojej grupy targetowej to podstawowe zadanie każdego marketingowca. Jest to podstawą najpewniejszego i najszybszego zrealizowania celu biznesowego.

Retargeting – czym jest?

Słowo to określa ponowne uderzenie do osób mających już kontakt z naszą marką bądź produktem. Przykładem retargetingu jest wyświetlanie stron i reklam z przedmiotami lub usługami na portalach społecznościowych i stronach internetowych chwilę po tym, jak np. wyszukiwało się je w przeglądarce. Jest to metoda przydatna, ponieważ samo określenie grupy idealnych klientów nie jest wystarczające, aby zapewnić sobie sprzedaż – zwłaszcza gdy stanowimy jeszcze mało znaną markę. Sporo osób podejmuje decyzję na podstawie tego, co słyszeli.

Retargeting i remarketing

W zasadzie retargeting opiera się przede wszystkim na dopasowaniu reklam do konkretnych odbiorców oraz opakowaniu jej w bardziej atrakcyjne szaty. Wśród przykładowych metod jest stosowanie takich zwrotów w reklamach tego typu, aby potencjalny klient odczytał to jako niepowtarzalną okazję. Dlatego, jeśli masz aktualne promocje, koniecznie to podkreśl.

Do skutecznego retargetingu warto wykorzystać swoją listę mailingową, aby pokazywać reklamę tym osobom, które ostatnio otworzyły twojego maila.

Remarketing – jakie daje korzyści?

Remarketing wykorzystuje banery na odwiedzanych stronach internetowych. Nie zawsze jest dobrze odbierana, ale wiele zależy od konkretnego odbiorcy.

Ta metoda daje jednak wiele korzyści:

  • Pomaga pozostawać w kontakcie z odbiorcami i umożliwia „przypominanie się” im;
  • Stanowi podstawę dopasowania reklamy do klienta;
  • Pozwala budować listę mailingową;
  • Umożliwia faktyczne generowanie ruchu na stronie;
  • Daje szansę na lepsze wykorzystanie posiadanego budżetu reklamowego;
  • Stanowi skuteczny sposób na zamykanie sprzedaży;
  • Daje szansę na dosprzedawanie dodatkowych produktów.

Należy pamiętać o tym, ze remarketing i retargeting koniecznie muzą stanowić część całej strategii marketingowej, inaczej może dojść do zmarnowania sporego pokładu potencjału.