5 wskazówek, jak promować salon samochodowy

Serwisy społecznościowe mają duży wpływ na proces decyzyjny klientów. W tym momencie większość specjalistów ds. marketingu rozumie, że takie platformy należy zintegrować ze strategią. Dla niektórych osób może to być po prostu fanpage na Facebooku i regularne publikowanie treści i zdjęć. Natomiast inne marki mają w pełni zintegrowane podejście do marketingu społecznościowego. W ten sposób generują leady i budują relacje z grupą docelową.

Poznaj swoich odbiorców

Jeśli przeprowadziłeś badania, dobrze znasz swoją grupę docelową. Wiesz, czego oczekują od Twojego salonu. Pamiętaj, że osiągniesz swoich celów, jeśli nie spełnisz oczekiwań klientów.  

Google Analytics to świetne miejsce, aby rozpocząć identyfikację zachowań użytkowników w witrynie i bliżej przyjrzeć się temu, czego szukają i jakie kroki podejmują, by to zdobyć. Drugim ważnym krokiem jest uzyskanie od nich opinii podczas przeglądania. Możesz na przykład poprosić o wypełnienie ankiety online. 

Strona powinna być kompatybilna z urządzeniami mobilnymi i funkcjonalna. Wtedy będzie atrakcyjna wizualnie dla użytkowników. Zamieszczaj na niej przydatne informacje i aktualne promocje.

5 wskazówek, jak promować salon samochodowy

Przygotuj video

Czy reklamujesz swoje samochody online za pomocą zdjęć i krótkich opisów najważniejszych specyfikacji? Niestety, obecnie może to nie wystarczyć. Nagraj krótki, ciekawy filmik o swoim salonie. W ten sposób wzbudzisz zainteresowanie potencjalnych klientów. Przygotuj też krótkie, trzydziestosekundowe filmy o sprzedawanych samochodach. Pokaż, jak wyglądają w środku. Opublikuj video na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. 

Ramy tablic rejestracyjnych

Stara sztuczka, ale nadal skuteczna. Zamiast montować na samochodach tradycyjne tablice rejestracyjne, wybierz oryginalne ramki na tablice rejestracyjne z nadrukiem. Umieść na nich adres internetowy Twojego salonu. Jeśli inny kierowca, stojąc w korku, zauważy ją, być może w wolnym czasie zajrzy na nią. Proponowane ramki wyróżniają się wysoką jakością. Są odporne na niekorzystne czynniki atmosferyczne.

Reklamy na Facebooku i Google Ads

Facebook to coś więcej niż tylko platforma do dzielenia się zdjęciami z wakacji. Możesz na nim reklamować swoją firmę. Sprawdź, jak działają reklamy na Facebooku. Postaraj się kierować je bezpośrednio do swojej grupy docelowej. Bogactwo danych demograficznych i lokalizacyjnych na FB jest kopalnią złota dla dealerów samochodowych. 

Google Ads to kolejne ważne narzędzie. Liczba odbiorców jest jeszcze większa. Zwróć tutaj uwagę na słowa kluczowe. Dzięki temu poprawisz swoją pozycję w rankingu wyszukiwania. Korzystając z najnowszego dostępnego oprogramowania opartego na chmurze, możesz łączyć wiele kanałów i platformy reklamowe oraz uruchamiać je z jednego systemu. W ten sposób zyskasz pełną kontrolę nad odbiorcami, promocjami i potencjalnymi klientami.

5 wskazówek, jak promować salon samochodowy

Przyspiesz witrynę

Kolejnym kluczowym elementem zapewniającym optymalne korzystanie ze strony jest jej szybkość. Wraz z pojawieniem się smartfonów i możliwością przeglądania Internetu w dowolnym miejscu, użytkownicy stali się bardziej niecierpliwi. Dlatego zadbaj o to, aby strona szybciej się ładowała.