Znaczenie zdjęć do sklepu internetowego i jak je poprawnie wykonać

Stworzenie sklepu internetowego wymaga wykonania szeregu różnorodnych czynności. Wśród nich jest z pewnością wykonanie zdjęć produktowych. Ponadto czynność tę należy powtarzać za każdym razem, gdy w ofercie pojawi się nowy produkt. Pytanie jednak brzmi, jak wykonać zdjęcia do sklepu internetowego. Wielu przedsiębiorców ma z tym poważny problem.

Jakie zadania mają zdjęcia w sklepie internetowym?

Aby odpowiedzieć na pytanie, jak wykonać zdjęcia do sklepu internetowego, trzeba najpierw wyjaśnić, jakie pełnią one funkcje. Zatem przede wszystkim chodzi o:

 

  • dostarczenie informacji o produkcie,
  • zaprezentowanie zalet produktu,
  • poprawa pozycji strony w wynikach wyszukiwania w Google.

 

Przede wszystkim zdjęcie ma pokazać produkt i dostarczyć klientowi informacji. Po oglądnięciu zdjęcia, użytkownik powinien znać wszystkie jego najważniejsze cechy, zwłaszcza te, których nie da się zawrzeć w opisie. Ponadto zdjęcia produktów to szansa, aby uwydatnić ich największe zalety i zachęcić do zakupu. Warto również zauważyć, że obecność zdjęć na stronie może poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwań.

Jak wykonać zdjęcia do sklepu internetowego?

Przechodzimy wreszcie do kwestii kluczowej, czyli tego, w jaki sposób powinno się wykonywać zdjęcia do sklepu internetowego. Otóż najważniejsze jest, aby były one szczegółowe i pokazywały produkty z absolutnie każdej strony. Klient powinien być w stanie zaznajomić się z najmniejszymi szczegółami oraz mieć możliwość oglądnięcia produktu z każdej strony. Dlatego też dobrym pomysłem jest wykorzystanie opcji obrotu o 360 stopni. W takim przypadku użytkownik może samodzielnie decydować, które obszary produktu ogląda. Ponadto wskazane są również zbliżenia, zwłaszcza w przypadku produktów skomplikowanych, czy też takich, w których detale są szczególnie istotne.

 

Specjaliści wskazują, że zdjęcia produktów powinny być wykonane na jednakowym tle. Dzięki temu zostaje zachowany porządek i sklep jako całość prezentuje się bardziej schludnie. Najlepiej aby tło było jasne i nie zawierało żadnych dodatków. Białe tło to standard, który w przeważającej części przypadków jest najlepszym rozwiązaniem. Pozwala on odbiorcy skupić całą uwagę na produkcie. Niemniej poza zdjęciami na jednorodnym, jasnym tle, można również wykonać dodatkowe zdjęcia w specjalnej aranżacji. Przykładowo można zrobić zdjęcie obrazujące możliwe wykorzystanie produktu.

Zdjęcia na stronę a pozycjonowanie

Nie jest tajemnicą, że algorytm Google docenia zdjęcia na stronie internetowej. Z jednej strony dlatego, że czynią one witrynę bardziej przejrzystą. Poza tym są dowodem zaangażowania w pracę nad stroną, a więc sugerują, że jest ona przydatna i przyjazna dla użytkownika. Poza tym algorytm docenia zróżnicowanie treści i jej typu. Jednak aby zdjęcia pomogły w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań, muszą być skompresowane. Chodzi o to, aby były niewielkie i nie upośledziły pracy strony. Wszystkie podstrony ze zdjęciami, jak i same fotografie, powinny wczytywać się automatycznie, bez opóźnień.

 

Znaczenie zdjęć do sklepu internetowego i jak je poprawnie wykonać