Social media w biznesie
Dziś prowadzenie biznesu jednocześnie łączy się z aktywnością podejmowaną w social mediach. Zgodnie z raportem The State of Social Media 2018 najczęstszym kanałem społecznościowym wykorzystywanym w biznesie jest Facebook. Na drugim miejscu plasuje się Twitter, a za nim LinkedIn oraz Instagram. Najczęściej wykorzystywanym komunikatorem przez firmy jest Messenger oraz WhatsApp.
Materiały publikowane w mediach społecznościowych
Aktywność firmowa w social mediach polega przede wszystkim na udostępnianiu grafik lub linków. 70% z nich umieszcza różne materiały video. Najrzadziej decydują się na transmisję na żywo. Połowa z firm, aktywnie działających w mediach społecznościowych przyznaje, że nie posiada udokumentowanej strategii udziału w sieci.
Budowa wizerunku firmy
Poważane firmy powinny posiadać własne konta na serwisach bardziej biznesowych. Do jednych z nich należy wspomniany już LinkedIn bądź GoldenLine. To miejsca, gdzie powstaje wizytówka, która odgrywa kluczową rolę szczególnie wśród firm o dużej rotacji pracowników oraz tych, poszukujących nowych relacji biznesowych.
Jak wybrać odpowiedni kanał społecznościowy?
Mówi się, że najefektywniejszym działaniem jest to multiplatformowe, ponieważ pozwala ono na pozyskanie jak największej ilości potencjalnych klientów. Dziś Facebook nie jest dedykowany tylko młodym osobom w celach rozrywkowych. To doskonałe miejsce do aktywności biznesowej. Dobierając platformę społecznościową trzeba kierować się charakterem działalności firmy. Jeśli chcemy bazować głównie na obrazie powinniśmy zdecydować się na Instagram, gdyż to miejsce, gdzie numerem jeden jest grafik. Dedykowany jest szczególnie produktom lifestylowym. To miejsce do reklamowania towaru w czystej postaci. Do nawiązywania relacji z grupą docelową najlepiej sprawdza się Facebook, gdzie klienci mogą wyrazić swą opinię, wziąć udział w ankiecie, mieć realny wpływ na ofertę zaufanych marek. To idealne miejsce do budowania zaufania na linii konsument-marka. Media społecznościowe mają ogromną moc reklamową i warto z niej umiejętnie korzystać.