Reklama zewnętrzna – dlaczego warto z niej korzystać?
Reklama zewnętrzna to jeden z najstarszych i najpopularniejszych zarazem nośników treści reklamowych. Jej niesłabnąca popularność wynika wprost z wysokiej skuteczności – reklama zewnętrzna pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zapoznanie ich z ofertą oraz zwiększenie rozpoznawalności firmy na rynku lokalnym. Niska cena oraz prostota realizacji to kolejne argumenty, które zachęcają przedsiębiorców do jej włączenia do prowadzonych działań marketingowych.
Czym charakteryzuje się reklama zewnętrzna?
Pod pojęciem reklamy zewnętrznej kryje się szereg nośników reklamowych, które łączy jeden aspekt – wszystkie umieszczone są poza miejscem zamieszkania konsumentów, w łatwo dostępnych wizualnie miejscach przestrzeni publicznej. Taki sposób prezentacji treści reklamowych sprawia, że niezwykle łatwo jest dotrzeć z przekazem marketingowym do potencjalnych klientów. Sama reklama zewnętrzna, która z założenia powinna być atrakcyjna wizualnie, szybko zapada w pamięć pozwalając w ten sposób zwiększyć rozpoznawalność firmy oraz zapoznać z jej ofertą szerokie grono odbiorców. Chwytliwe, krótkie hasła reklamowe i slogany utrwalają reklamę w świadomości społeczeństwa czyniąc ją jeszcze lepiej rozpoznawalną.
Reklama zewnętrzna korzysta z wielu, często bardzo zróżnicowanych nośników reklamowych. Do najpopularniejszych z nich należą billboardy, plakaty, afisze oraz citylighty. Każdy z nich posiada własne cechy i charakter, co pozwala na wybór nośnika idealnie dostosowanego do potrzeb konkretnej firmy, specyfiki reklamy oraz budżetu. Najtańsze w realizacji są plakaty, afisze i billboardy, które są zarazem najpopularniejsze – prosta forma pozwala skutecznie dotrzeć z przekazem reklamowych do odbiorców. Droższe nośniki takie, jak citylighty, ekrany LCD i LED oraz reklama wielkoformatowa świetnie sprawdzają się natomiast w istotnych kampaniach reklamowych, w przypadku których przekaz nie może przejść niezauważony.
Dlaczego warto korzystać z reklamy zewnętrznej?
Reklama zewnętrzna jest doskonałym sposobem na dotarcie do bardzo szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców. Niski koszt sprawia natomiast, że z jej zalet może skorzystać szerokie grono firm, które poszukują skutecznej metody promocji swojej działalności na rynku lokalnym. Profesjonalna reklama zewnętrzna, ze względu na swoją specyfikę, pozwala na zaprezentowanie przekazu każdej osobie, która porusza się po mieście, w tym także tym odbiorcom, którzy na co dzień nie korzystają z klasycznych mediów – prasy, telewizji oraz radia. Kontakt z taką reklamową jest praktycznie nieunikniony, co pozwala znacząco zwiększyć rozpoznawalność firmy wśród klientów lokalnych.
Wysoka skuteczność reklamy zewnętrznej wynika też wprost z szerokich możliwości jej lokalizacji. Nośniki mogą zostać umieszczone na skrzyżowaniach ulic, na elewacjach budynków, słupach reklamowych, a także przystankach autobusowych, w pobliżu stacji metra oraz w pozostałych newralgicznych punktach krajobrazu miejskiego, które codziennie odwiedzają całe rzesze ludzi. Jest to więc bardzo szybki i prosty sposób na rozpowszechnienie informacji o firmie, jej produktach i usługach oraz obowiązujących promocjach.