Księga znaku, czyli jak prawidłowo posługiwać się firmowym logo?

Logo jest podstawowym elementem identyfikacji wizualnej firmy, w którego stworzenie musi zainwestować każda firma. Oprócz samego znaku firmowego, warto zdecydować się także na realizację księgi znaku, która podpowie, w jaki sposób prawidłowo korzystać oraz reprodukować logo w przyszłości. Jej posiadanie znacząco ułatwia bowiem korzystanie z firmowego znaku oraz pozwala uniknąć pomyłek, które mogą negatywnie odbić się na wizerunku firmy.

Czym jest księga znaku i do czego służy?

Każda marka lub firma powinna posiadać spójny, unikalny i rozpoznawalny wizerunek. Jednym z jego podstawowych elementów jest logo – znak firmowy, który stanowi swoistą wizytówkę firmy oraz pozwala na pierwszy rzut oka poznać, z jakim podmiotem mamy do czynienia. Wbrew pozorom, logo wcale nie jest prostym i mało skomplikowanym symbolem, który wystarczy przekopiować na materiały reklamowe. Może występować w zróżnicowanych wersjach kolorystycznych, rozmiarach oraz wariantach. Wszystkie jego wersje muszą być prawidłowo reprodukowane, aby logo w estetyczny i spójny z wizerunkiem firmy sposób promowało jej działalność.

Praktyczną pracę z logo ułatwia natomiast specjalnie stworzony do tego celu dokument – księga znaku. Jest to swoista instrukcja obsługi znaku firmowego, w której znajdują się wszystkie istotne informacje na temat logo oraz możliwości jego reprodukcji. W księdze znaku opisana jest także historia znaku firmowego, jego przesłanie oraz objaśnienie poszczególnych elementów i ich znaczenie, co również może zostać wykorzystane w celach promocyjnych. Księga znaku pozwala na prawidłową pracę z logo, czerpanie maksimum korzyści z jego posiadania oraz uniknięcie wszelkich błędów, które mogą pojawić się w toku korzystania ze znaku firmowego.

Księga znaku, czyli jak prawidłowo posługiwać się firmowym logo?

Księga znaku i jej wpływ na spójność firmowego wizerunku

Księga znaku jest dokumentem, do którego dostęp doceni każdy profesjonalista pracujący z firmowym logo. Graficy wykonujący projekty dla firmy dzięki księdze znaku będą wiedzieli, w jaki sposób prawidłowo wykorzystywać logo w swojej pracy oraz dostarczali spójnych z wizerunkiem marki projektów materiałów reklamowych. Księga znaku pozwala uniknąć nieprzemyślanych decyzji oraz tzw. samowolki podczas pracy z logo dostarczając ściśle sprecyzowanych reguł postepowania. Dzięki temu wszystkie materiały, na których będzie widniał znak graficzny staną się spójne, co pozytywnie wpłynie na profesjonalizm firmy oraz pozwoli jej budować stabilny i spójny wizerunek.

O posiadanie księgi znaku warto zadbać już na samym początku istnienia firmy – tuż po otrzymaniu oraz zaakceptowaniu projektu logo. Inwestując w jej stworzenie możliwe staje się zwiększenie możliwości rozwoju firmy w przyszłości oraz otwarcie zupełnie nowych ścieżek rozwoju, które mogą pojawić się w niedalekiej przyszłości. Posiadanie księgi znaku pozwala skutecznie poprawić spójność wizerunkową firmy oraz uporządkować jej wizerunek na fundamentalnym poziomie projektu logo. Właściwie przygotowana księga znaku dodatkowo chroni firmę przed popełnianiem wizerunkowej wpadki, która może pojawić się wskutek niewłaściwej reprodukcji logo przez zewnętrznych wykonawców.